1. プロデュース

  2. アート支援

  3. 作品販売

  4. 地方創生

  1. 国内大型書店・ミュージアムショップ

  2. 世界各国の書店

  3. 空港

  4. 豪華客船

  5. ホテル

  6. ライブラリー

  7. セインズベリー日本藝術研究所

  8. ジャパン・ソサエティー

・サイズ 10.0×26.0×12.5cm
・素材 大理石
・制作年 2018

SOLD OUT

幼いころ茂みの奥で見つけたニホントカゲの存在に心を奪われ、 以来、爬虫類やドラゴンなど「幻の存在」である幻獣の絵を描く 日常を過ごしました。
その後石彫と出会った私は、神秘的で 強い存在感を持つ大理石に、幻の存在を表現する 素材としての強い親和性を感じ、大理石彫刻家となりました。
幻の存在を表現するための習作としての側面を持つ、ボールパイソン(ニシキヘビ)彫刻の連作”PythonSeries”も昨年で30作を超えました。
このシリーズでは、さまざまな色の 大理石を用いた蛇の彫刻を随時アーカイブしています。
今後は、日常を過ごす中で感じた「表と裏」「理想と現実」「感情の送受信の奇妙さ、複雑さ、美しさ」を、生物の姿で表現した作品群も展開したいと思っています。
いずれにしても、脳の中に漂うものたち、つまり幻の存在を自分の目の前に強く具現化させてみたいのかもしれません。

A lizard I found in the bush as a child stole my heart away.
Ever since, I have drawn reptiles and fantasy beasts like dragons.
I then discovered stone carving and fell in love with marble as a material perfect for depicting fantasy creatures, with its mysteriousness and strength.
So, I became a marble sculptor. Last year, I exceeded 30 works in my ball python sculpture series “PythonSeries,” done partially as practice for depicting fantasy creatures.
Therein, I have archived sculptures of snakes in many colors of marble.
I also want to explore work using living creatures to express “surface / underside,” “ideal / reality,” and “the strangeness, complexity, and beauty of sending / receiving emotions” that I feel in life.
Maybe I just want to give form to the fantasy creatures in my mind.

佐野 藍

1989年東京都生まれ。
2016年東京藝術大学大学院美術研究科彫刻専攻修了。
2017年「INNOCENT」(Gallery花影抄/ 東京)、2018年「獣神達の昼さがりZOOMORPHIC SLUMBER」(Gallery花影抄/東京)など個展多数。
2017~2019年「特別展 驚異の超絶技巧!明治工芸から現代アートへ」全国5つの美術館を巡回。
2019年「アートフェア東京」(Gallery花影抄ブース)など多数参加。
東京藝術大学大学美術館、大分県立美術館に作品収蔵。
『月影という名の』(思潮社発行、森水陽一郎著)装丁写真提供。

Born in Tokyo in 1989.
Tokyo University of the Arts and Music, M.A, Fine Art Sculpture in 2016.
Held numerous solo exhibitions including “INNOCENT” at Gallery Hanakagesho / Tokyo in 2017.
Participated in various group exhibitions and art fairs including “Amazing Craftsmanship! From Meiji Kogei to Contemporary Art,” (Circulated five museums), “Tokyo Art Fair” at Gallery Hanakagesho Booth in 2019.
Her work is owned by The Tokyo University Art Museum, Tokyo University of the Arts and Oita Prefectural Art Museum. Designed the book-cover of “The thing called Moon Shadow.”

twitter Instagram

作品