・サイズ 1.8×12.0×7.0cm
・素材  大理石
・制作年 2020

《Python032》は美しい模様の大理石ですが、板材しか所有しておらず、薄い範囲の中美しい模様の出る場所を効果的に利用して制作しました。
パイソンがリラックスしている時は、丸まらずにペタッとしていることもよくあります。
蛇を飼っている人からの感想としては、この平面性もリアルと感じるようです。

SOLD OUT

幼いころ茂みの奥で見つけたニホントカゲの存在に心を奪われ、以来、爬虫類やドラゴンなど「幻の存在」である幻獣の絵を描く日常を過ごしました。
その後石彫と出会った私は、神秘的で 強い存在感を持つ大理石に、幻の存在を表現する素材としての強い親和性を感じ、大理石彫刻家となりました。
幻の存在を表現するための習作としての側面を持つ、ボールパイソン(ニシキヘビ)彫刻の連作”PythonSeries”も 昨年で30作を超えました。
このシリーズでは、さまざまな色の大理石を用いた蛇の彫刻を随時アーカイブしています。
2020年7月に開催した個展「ANIMA」では自身初となるアニメーション作品を公開しました。
石彫という従来の重たいイメージと、アニメーションという軽やかなメディアの両極性と共通項を可視化する試みで、今後も継続し展開予定です。
アニメ制作に伴い作曲も手掛け、演奏家とのコラボレーションもしていけたらと考えています。

A lizard I found in the bush as a child stole my heart away.
Ever since, have drawn reptiles and fantasy beasts like dragons.
I then discovered stone carving and fell in love with marble as a material perfect for depicting fantasy creatures, with its mysteriousness and strength.
So, I became a marble sculptor.
Last year, I exceeded 30 works in my ball python sculpture series “PythonSeries,” done partially as practice for depicting fantasy creatures.
Therein, I have archived sculptures of snakes in many colors of marble.
I showed my first animation work at “ANIMA,” a solo exhibition held in July 2020.
In this exhibition, I attempted the visualization of polarity and common ground in stone sculpture with its conventional weighty image and animation as a light and airy medium.
I plan to continue exploring this line in my works.
I am also setting my hand to musical composition to accompany animated works, and would like to collaborate with musicians as well.

佐野 藍

1989年東京都生まれ。
2016年東京藝術大学大学院美術研究科彫刻専攻修了。
2017年「INNOCENT」(Gallery花影抄/ 東京)、2020年 「ANIMA」(Gallery花影抄/東京)など個展多数。
2017~2019年「特別展 驚異の超絶技巧!明治工芸から現代アートへ」全国5つの美術館を巡回。
2019年「アートフェア東京」(Gallery花影抄ブース)などグループ展やアートフェアに多数参加。
東京藝術大学大学美術館、大分県立美術館に作品収蔵。
『月影という名の』(思潮社発行、森水陽一郎著)装丁写真提供。

Born in Tokyo in 1989.
Tokyo University of the Arts and Music, M.A, Fine Art Sculpture in 2016.
Held numerous solo exhibitions including “INNOCENT” at Gallery Hanakagesho / Tokyo in 2017, “ANIMA” at Gallery Hanakagesho / Tokyo in 2020.
Participated to various group exhibitions and art fairs including “Amazing Craftsmanship! From Meiji Kogei to Contemporary Art,” (Circulated five museums), “Art Fair Tokyo” at Gallery Hanakagesho Booth in 2019.
Her works are owned by The University Art Museum, Tokyo University of the Arts and Oita Prefectural Art Museum.
Designed the book-cover of “The thing called Moon Shadow.”

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作品

 

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